K čemu video?

Doba internetová se pomalu mění a tam kde dříve hrál prim text, přišly obrázky a nyní je jednoznačný trend video. Internetové stránky, které používají k propagaci video, mají mnohem větší šanci oslovit diváky. I Google sleduje stav stránek a zohledňuje ve výsledcích strukturu, použitelnost v mobilním prostředí a vložené video, třeba přímo z Youtube je velmi bonitní.
Pokud je video poutavé hned od začátku, tak návštěvníci zůstávají déle a mnoho “platforem” pouští video automaticky (Facebook apod). O účinku produktového videa není třeba debatovat a i videonávod má zcela násobný dopad pro vaše zákazníky.

Co děláme​?

Snažíme se soustředit na klasické PROPAGAČNÍ VIDEO (říkáme tomu medailonek), které představuje firmu komplexně a k tomu navazující produktové nebo náborové video. Samozřejmostí je i varianta fotografování, vše co “filmujeme” můžeme i fotografovat. Kolega Pavel vám dokonce  nafotí i 360° prohlídku interiéru, je certifikovaný “Google Street View Trusted Photographer”. 

Fotíme i filmujeme ze země i ze vzduchu – jsme licencovaní piloti dronů. Rádi poradíme s propagací na internetu, zařídíme Youtube kanál, firemní prezentaci na Facebooku, Seznamu, nebo na Google. Působíme v Brně.

Kolik to stojí?

Cena se sice může pohybovat v širších mantinelech, ale pro vaši orientaci máme připravený jeden základní balíček, který pokrývá většinu poptávek, které dostáváme.

Pokud bude dodávka v rozsahu jako uvedené referenční práce, je cena 50 000 Kč bez DPH. V ceně je jedna konzultační schůzka, synopse, bodový scénář, 8 natáčecích hodin (2x osoby celý den) a 15-20 hodin postprodukce.

Cenu může zvýšit požadavek na dabéra, herce, desítky stran čteného textu a jeho titulkování, nepřetržité 2D animace, opakované návštěvy, nepřipravenost místa, nutnost rozsáhlého svícení tmavých provozů, čekání na různé provozní stavy,  vysoké nároky na leteckou fotografii v HOP (hustě osídlených prostorech), neuvázaní hlídací psi a stříkající struska.

Jaké máme vybavení a proč je cena taková?

Vybavení máme moderní, drahé a zároveň úsporné. Co to znamená? Ještě před 5 lety, když jste chtěli natočit video v lepší kvalitě, museli jste na místo dopravit mnoho vybavení. Jeřáby, slidery, reflektory, agregáty, kolem běhal štáb a vysílačkami se vše koordinovalo. Dnes je situace jiná, místo jeřábů se používá dron, místo sliderů a steadicamů se používají motorické gimbály (stabilizátory), místo 300W reflektorů se používají LED světla. S úžasem jsme sledovali tiskovou konferenci při volbě slovenského prezidenta, kdy na velkých stativech byly instalovány místo velkých kamer mobily. 

Používáme profesionální kameru Panasonic HC-X1E s záznamem 4K/60p pro záběry z stativu a Canon 5DMkIV s sadou 8 objektivů na gimbálu CRANE 2 pro dynamickou práci. Pro rychlé nenápadné práce máme DJI gimbály pro mobilní telefony. Dron máme značky DJI MAVIC AIR s 4K/30p kamerou a váhou okolo 600g, tedy se vejdeme do limitu legislativy a nemusíme dodržovat pravidla pro drony těžší než 910g.

Co budeme chtít od vás

Vaše nejdůležitější činnost bude zadání, kontrola námi vyhotoveného scénáře a organizační podpora na místě. Vzhledem k firemní hierarchii bude asi nutná osobní přítomnost někoho, kdo je schopen organizovat zaměstnance, hlídat dodržování bezpečnosti práce  a zajišťovat drobné manipulace s vybavením, výrobky nebo surovinami.

Postprodukce

Zpracování videa je časově náročná práce na čas i vybavení. Jsme schopni dodat finální video včetně těchto postprodukčních prací

  • Vložení firemní grafiky/fotografií s 2D animací
  • Titulkování
  • Vložení popisků (šipek) 2D animací, například k produktům
  • Podkladové hudby
  • Voice over –  za příplatek profesionální dabér aj.

Jak to funguje?

Při prvním písemném nebo telefonickém kontaktu si ujasníme rámec zakázky. Budeme po vás chtít informaci pro synopsi, chceme znát ideu. Někdo chce video, které má vyjadřovat příjemnou atmosféru ve firmě (například pro náborové účely), někdo míří na dodavatele nebo zákazníky a chce prezentovat nové stroje, technologické postupy, skladové zásoby aj.

Následně dopřesníme cenu a stavíme se na osobní jednání, kde si prohlédneme prostředí  a dohodneme bodový scénář a termín natáčení.

Do týdne od natáčení připravíme náhledové video, ukážeme krátký úsek a necháme si schválit styl úvodu, podkladovou hudbu, titulkování apod. Finální předání videa je většinou do dvou až tří týdnů od data natáčení.

Co neděláme?

Neděláme “kreslené” animace a trikové úpravy, nemáme k dispozici efekty jako jsou výbuchy, tvořiče mlhy. Nevymýšlíme korporátní identitu, nelámeme předtiskovou přípravu – DTP práce. Nepřijímáme rozsáhlé zakázky s miliónovým budgetem, abychom následně sháněli techniku a subdodavatele.

Klíčová slova

Produktová fotografie – reklamní spot – focení zaměstnanců do kontaktů – propagační video – korporátní film – reklamní video.